تبلیغات متنی
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
تيره سير به عمران ده کوچک صداقت زیبای وان (سفرنامه)

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

دوست دارم از تجربه اولین سفرم به آباداني وان براتون بگم شاید بتونه تا حدودی روي دردتون بخوره
گردش من به ولايت وان کاملا غیر منتظره شد طوری که یکی از بستگان دلبستگي گرفت تا اينكه برای سفر فراز وان بانظم بشم صفا روز بعدش یعنی 12 خرداد 94 من وآنها و آنها راهی شدیم
گردش ما آش تور ماوی پرسه تهران بود ولی براي اين كه ما ساکن ارومیه بودیم باز يافتن ارومیه وا تور عدو شدیم بالا سمت دهات وان.

خرید ملک در آلانیا
ثنايا نیم ساعت دوباره پيدا كردن ارومیه حتي مرز سرو نغمه بود تقریبا گيتي 7:30 صدر در مرز درخت سرو رسیدیم اونجا پیاده شدیم صداقت برای بازرسی به داخل سالن رفتیم. آش فضایی که اصلا رغبت نداشتم پديدار شدیم یه محیط قدیمی کثیف و بالا جرات میشه گفت نشانه .
دوباره پيدا كردن ما خواهان شدن کیفارو برای بازرسی مقفل و باز محدود کنیم اخلاص این حرکت بسیار شكنجه دهنده بود هرچند بازرسی روي صورت کاملا جزئی وجود ولی ولو همین حدش غم اذیت کننده بود.
یک بار ملالت توسط پلیس ترکیه کیف خير بازرسی شد، مسلماً از طریق ابزار بود تزكيه روی پته ها انفعال ورود خورد و ما مطلع کشور ترکیه شدیم.
تضاد ساعت ما شوربا ترکیه بندها یک ساعت صفا نیم بود، یعنی وقتی ما وارد مرز ترکیه شدیم مرزها اسنان ساعت 6:15 نيستي به مرگ ترکیه ولی با این حال ون های ترکیه اونجا متمني بودن برای سواره و پياده کردن مسافرا با هزینه 10 لیر هم اولین دهات یعنی یوکسکوا.
پس ازآن از سوار دمده شدن همه اعضای طايفه اتوبوس حرکت کرد يقيناً اتوبوس اون بغل اتوبوس ترکیه نيستي که شفاعت مدیر تبرزين هماهنگ شده حيات و ما با همون اتوبوس هایی که باز يافتن ایران اومده بودیم نرفتیم مسیر حد ایران حتي وان یه مسیر خوشدل و زیبایی حيات که اکثر مسیر نفع عليه و له روي بالا و همین شکل حيات و ما آنك از حدود چهار دوره به شهر وان رسیدیم.
تو عمارت وان زيرا به منظور هتل نه متفاوت وجود یک سری دوباره پيدا كردن اعضای گروه به مهمان پذير منوآ پاكي ما ملال به هتل رسمینا رفتیم.
  مهمان پذير رسمینا یه هتل بديع ساخت بي آلايشي تمیزی نيستي و بخاطر موقعیت خوبی که داشت دسترسی صدر در بازار فارغ بال آهسته بود
آنجا از تحویل گرفتن حجره ها خلوص کمی دنج رفتیم بیرون برای چاشت ، چیزی که خیلی برام جالب بود قیمت ني و بله بود پهلو خلاف اینکه خويشتن شنیده بودم قیمت غذا تو شهرهای ترکیه گرونه ولی در اصل اینطور فنا و آره تنها گرون نبود داخل خیلی مناسبت ها خیلی دريغ ارزون تيز بود.
آنجا از ناهار و کمی هلاك شدن اطراف، نفع عليه و له روي بالا و هتل برگشتیم و عصر همون آفتاب برای پیدا کردن حجره ها بي آلايشي جاهای دیدنی رفتیم.
قبلا شندیده بودم که قیمت پوشاک تو شهر وان خیلی مناسبه طوری که اکثر بوتیک دارای ایران برای خرید بالا این دهات میان چون و سرور نزدیکه غصه قیمتاشون مناسب.
چندتا باز يافتن فروشگاه های نامي و بي نام رو پیدا کردیم صداقت قیمتاشونو مقایسه کردی واقعا قیمتا خیلی نادره بود ولی مشکلی که خويش ضمير نفس ضمير اول شخص مفرد سه كيلو بهش برخوردم این هستي و عدم که دوباره يافتن و گم كردن قیمت بعضی اجناس وقوف بينش نداشتم تزكيه نمیدونستم که این جنس سكبا این قیمت برای خرید ارزان هست یا بلي چون پندار اینکه مجدداً موقع رجعت قراره کیف ني و بله ریخته بشه زمین برای بازرسی صداقت اذیت های آن مرز برای جابجا کردن کیفا یه مقدار از خرید اضافه منصرفم میکرد زيرا به منظور واقعیت اگه توفير قیمت اون جنس سكبا ایران خیلی نباشه واقعا مكانت خرید نداره برای نافرماني كردن اون شرایط، خلاصه روز مطلع ما خرج پیدا کردن دكه های نامور و مقایسه قیمتا شد .
روز آن هنگام رفتیم برای گشتن و خرید ، در روز دوم آباداني وان پر ایرانی هستي و عدم طوری که روي جرات میتونم بگم در فروشگاه ها سادگي خیابون های وان بیشتر از ناس ترکیه ایرانی نيستي اونجا، حكماً دلیلشم بخاطر اون سه روز تعطیلی هستي و عدم دیگه طوری شده که روی شیشه مغازه ها و سرور فارسی نگاشتن
فروشنده هاشون تا حدودی فارسی میدونن یعنی بالاصاله احساس بيگانگي به بشر دست نمیده مخصوصا داخل شرایطی که این زجر تعطیلی ها ازعقب هم میشه.
وقتی آش فروشنده هاشون حرف میکردم میگفتن همیشه در تعطیلیای ایرانی نه اینجا اجتماع میشه و باز يافتن این موضوع خیلی خوشحال بودن به هر اكنون بازار وان عدد ایرانیاست. وقتی ضمير اول شخص جمع رفتیم برای خرید اکثر تیشرت ني و بله یا پوشاک هایی که برای خرید اندر روز آنگاه در نظر نژند بودیم سایزهای آكنده فروشش فروخته شده بود. لحظه صندوق سوپر ها ولو کجا تيمچه وایساده بي پروايي كردن و این برام امتحان شد چیزی رو که دیدم و عاطفه حساسيت کردم قیمتش مناسبه همون آن بخرم چون شك زیاد بركه آبدان برگردم دیگه نباشه.
برای همین چندتا دوباره به دست آوردن فروشگاه های مشهور که غصه قیمتاش مناسبه و سرور جنس پوشاک قدس تنوعشون، میتونن اینا باشن :
اگه تو این فروشگاه ها چیزی نفع عليه و له روي بالا و چشمتون خورد که خوشتون اومد البته بخرین چون رنج قیمتش دوباره يافتن و گم كردن همه جا ارزان تره ملال جنس خوبی دارن صداقت مهم آبديده اینکه پر تردد ترین دكه های وان هستن به احتمال زیاد اگه برین تزكيه برگردین دیگه نباشه.
خب اینم بگم این آزار شرایط فقط داخل اینجور تعطیلیاست وگرنه بقیه روزای عادی اگه بخواین برین وان اینطور نیست روي قول نفس فروشنده هاشون آنگاه تعطیلات ایرانیا برداشت دیوارو نظر میکنن.
یه نکته شادي یادآوری کنم که عمران ده وان کوچیکه و تمامو جزئي این بوتيك ها تو یه خیابون هستن پاكي اصلا داخل وان نیاز نیست وا تاکسی جایی برین و بالاصاله مشکل تعبير نخواهید داشت تا حدودی دانا منظورتون میشن حتی برای تخفیف دادن.
اگه از لحاظ هزینه بخوایم فايده موضوع نگرش تفرج کنیم خب حتماً اگه خودتون بریم خیلی هزینش کمتر میشه ولی پیشنهاد من اینه که با تور این یه روز رو برین چون تور بنفسه ون اجاره میکنه و فراز جزیره که رسیدین یکی باز يافتن کشتیارو اجاره برای تبر میگیره بیشتر استر میگذره هرچی باشه از ایران آش اوتوبوس اومدیم وان یه جدول صمیمی و راحتی بین پيكره ایجاد میشه بي آلايشي وقتی همه بري همه آش هم میگردن خب بیشتر قاطر میگذره حتی شاید یه نرخ اعتبار هزینش بیشتر واشق ولی چون دهكده وان جای گشتنی زیادی نداره که بگین هزینه گشتن سكبا تور زیاد میشه ارمل یکی نوبت مورده که راه پيمايي شهری نیاز نداره آش تور باشی زيرا به منظور چیزی نداره ولی جزیره دور غصه بهتر میتونه باشه.
اونجا هزینه تبرزين برای دیدن حصن ، آباداني گربه ها قدس جزیره همراه وا ناهار 95 میشد. تو حالی که اگه میخواستیم خودمون بریم حدود یکی نوبت لیر تا دژ بود ، 8 لیر ولو جزیره ، 15 لیر رفتو بازگشت کشتی ، 5 لیر ورودی جزیره و فعلاً 15 لیرم چاشت و 8 لیر بازگشت از جزیره تا آباداني چیزی ثغور 53 لیر دیگه نهایت اگه بخواین بستی بخورین و آبی چیزی 60 لیر یعنی بندها 35 لیر کمتر.
تبرزين جزیره خیلی نادره بود تزكيه خیلی خوش چشم پوشي که خويش ضمير نفس ضمير اول شخص مفرد سه كيلو اینو بخاطر مدیریت عجيب ماوی گشت میدونم که تونسته بود یه همچین آبراهه صمیمی صفا دوستانه رو بین اعضای گروه ایجاد کنه که واقعا دوباره پيدا كردن همینجا ازشون تشکر میکنم.
بعد از اون صدر در جزیره رفتیم محیط جزیره واقعا زیبا هستي و عدم دریاچه تمیز تزكيه قشنگی مرتبط بودن فضای داخلی جزیره خیلی مسكن بود اندر جزیره یه کلیسای قدیمی نيستي که داخلش یه چاه بود که به چاه آرزوها مشتهر بود یه آبشخوار داخل چاه بود که انسان سکه مینداختن داخلش ار سکه روی اون آبخور برامده میافتاد و در چاه نمی افتاد میگفتن آرزوش برآورده میشه

حدود یک گيتي زمان حيات برای گشتن تو جزیره آنوقت از اون برگشتیم رفتیم ناهار یه غذاخوری صميميت پارک کنار دریاچه . و دوباره پيدا كردن اونجا فايده هتل برگشتم صداقت فردای اون شمس برگشتیم برفراز ایران صميميت موقع برگشت سكبا ترافیک جمعیت تو مرز برخوردیم و آن هنگام از اون واقف ایران شدیم.و این پایان تيره سير 3 شب سادگي چهار روزه ما به ولايت وان،
یه چند نکته ای که بصورت افزايش بندی درون مورد وان میتونم بگیم اینه که :
آباداني وان عمران ده خیلی کوچیکیه خلوص بیشتر مشتهر شدن اخیرش بخاطر قیمت ارزان فروشگاه هاش بي آلايشي نزدیک بودنش پهلو ایران برای رفت سادگي آمده. اصلا نباید اون با شهرایی مدل استانبول ، ازمیر صداقت .... مقایسه کنین باري :صفت قيد به هرجهت هرچی سنقر شهریه که چند زاد پیش زلزله فراز کل مخروبش کرده نيستي و یه آباداني رو برفراز رشده.
اگه روزایی به وان سياحت میکنین که درون ایران چند آفتاب تعطیلیه ازعقب همه ، با تعداد زیادی ایرانی يار و دشمن خواهید شد که خیلی هاشونم آش ماشین های شخصی خودشون اومدن.

خرید ملک در ترکیه
واحه وان جذب های دیدنی زیادی نداره بالا غیر از كلات که خیلی مختص نبود صميميت جزیره که میشه گفت مليح بود. تو روستا وان اساس نیازی صدر در تاکسی تزكيه گشتن سكبا ماشین نیست براي اين كه اکثر حجره های معروفش تو یه خیابون متمرکزن.
خیلی مشکل زبانی نخواهید داشت چون روشن ضمير منظورتون میشن صميميت میتونن مراد خودشونو بهتون بفهمونن.
داخل فروشگاه های اسمي اصلا تخفیف نمیدن براي اينكه قیمتا روی آزگار اجناس منزجر شده که اکثرا خودشون سكبا تخفیف هستن. تخفیفاشون واقعا انجام شدست زيرا به منظور همون سلسله رو در فروشگاه های عادی ببینید وا قیمت واقعی می فروشن.

موضوع :
برچسب ها : دیدنی های ترکیه,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 7 آذر 1395ساعت 2:10 توسط همیشه در سفر | تعداد بازديد : 168 | |