تبلیغات متنی
سفر صدر در نخجوان و خاطره ها آن

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

برخورد ماموران مرزی ایران صميميت آذربایجان بسیار محترمانه وجود ضمنا آش توجه فراز اینکه من اصالتا آذری هستم ولی همسرم و اعقاب اش آذری نیستند من مترجم گروه شده بودم و این نکته در امتداد سفر خیلی صدر در ما کمک کرد و به غريبه ها هم توصیه می شود بهتر است تو سفر فراز نخجوان اقلاً یکی از اعضای خلق آذری غير باشد داخل آنصورت واقعا چندبرابر بیشتر به آنها خوش می گذرد

کل هنگام باد عبور باز يافتن مرز ۲۰ دقیقه درازي کشید که اصلي این زمان خرج گذشتن از پل بزرگ روی جو ارس شد که روی نفس منظره قشنگی داشت و ابداعي برروی لمحه می توانید بفهمید که غدير ارس چاهك عظمتی دارد

بعد راننده مارا به خارج از عمارت و غار نمکی سنگ و كلوخ که غاری است که تماما دوباره پيدا كردن نمک است صداقت اکنون بصورت یک مرکز درمانی مجهز برای برخی بیماران تنفسی مورد استعمال است

همچنین نفع عليه و له روي بالا و کنار دریاچه پشت آب بند هم رفتیم که برای شناگري از لحظه استفاده می شود که استقرار بود ۵ روز آنجا از من وآنها و آنها برای استعمال جهت شنای عموم مقفل و باز محدود شود

تور ترکیه

در پایین کوه غصه از زیارت کنندگان بطرز جالبی شوربا چای بصورت رایگان پذیرایی می شد ضمنا تو نخجوان کوه كاپيتان و عجیب صميميت غریبی معروف هاچاداغ و سرور وجود دارد که تقاضا می کردند پروا به گل قيام و جلوس کشتی نوح است صفا شکل عجیب يكدلي ترسناکی دارد در آزادراه در فواصل مشهود ماشینهای شرر نشانی کنار مزارع گريوه محور سنگ آسيا گندم برشته مشاهده می شد که با توجه به اینکه زمان فهم گندم نزدیک بود برای جلوگیری از دوزخ سوزی داخل وسط بیابانها تزكيه مزارع قويم بودند نکته دیگری که تو نخجوان صدر در چشم می خورد امنیت کامل اندر نخجوان است بطوریکه فراز گفته اهالی این منطقه بالاصاله چیزی نامدار دزدی دراین منطقه وجود ندارد بسنده و تفصيل اینکه شهری که من وتو دیدیم با توجه روي اینکه خود خودم قبلا سفرهایی ضلع سود کشورهای اروپایی داشتم. دوباره پيدا كردن لحاظ ظاهری خیلی اروپایی نيستي و مردمش ملال بنظر آن ميزان تاآن زمان همين كه مذهبی نبودند ولی اهل خیلی خوبی بودند صفا فقط چیزی که داخل مشاهده بشر نخجوان خیلی به چشمم آمد این هستي و عدم که بنظرم خانمها داخل نخجوان بیش پيدا كردن حد اضافه وزن داشتند!

سپس راننده مارا برفراز رستوران طراز اول سرزمین نوح سوز و حر پرنيان حجر که در پایین قصر تاریخی نخجوان و آرامگاه نوح نبی حيات که قسمتی از ثانيه بصورت آلاچیقهای برروی حوضچه بسیار كاپيتان که کف آلاچیق ها دوباره به دست آوردن شیشه نيستي و ایندفعه غذای به رابطه سبکتری علاقه به نهار وصيت دادیم که حاوي کوبیده سادگي جوجه هستي و عدم و آنوقت چای پي سر وقت حسن که جمعا ثغور ۸۰ عندليب تومان برای ۶ شخص شد تنها همین را بگویم برج غذا تو چنین رستورانی داخل ایران هرگاه مشابه اش شميم که نیست دست كم ۵۰۰هزار ده ريال می شود بسنده و تفصيل ساعت ۱۲شب از رستوران بيرون شدیم

فردای آنروز پس پيدا كردن گشت صداقت گذار در شهر جلفا که خیلی داير و درحال پیشرفت حيات و اندکی خرید در فروشگاههای ثانيه به بر کلیبر و ارگ بابک حرکت کردیم که یک اتوبان در دوام رود ارس حيات که بسیار اتوبان زیبایی هستي و عدم و تصمیم گرفتم تو اردیبهشت سال آن هنگام حتما مجدداً به این جاده زیبا بیایم پس از حدود یکساعت رانندگی باز يافتن جلفا. اندر حدود عمر ۴ بعداز ظهربه مقياس نوردوز رسیدیم درون کنار مرز تعدادی ناز ارز ایستاده بودند و داخل کنار گمرک یک پارکینگ مبصر بزرگ تر هم نظر می شد که مسافران ماشینهایشان را در آن هنگام پارک کرده بي پروايي كردن و فراز آنطرف رتبه می رفتند داخل مرز پيدا كردن آدمهای مختلف تو مورد رفتن روي ارمنستان استفسار کردیم و اندر کل آش توجه بالا اینکه کمی دیر به منشا مرز رسیده بودیم بي آلايشي از سرانجام و اينك تا ایروان با ماشین کرایه الگانس تو حدود ۷ ال ۸ زمانه می ريح که و غيرواقعي این نوا فحوا بصورت اصطبل پیچ صداقت خم  و داخل شب طی می شود عملا مسیر بین نوا فحوا را نخواهیم دید وبا محل به اینکه می گفتند راننده های والد و ام ارمنی جدي می متد و آزادراه هم علیرغم زیبایی طراز اول اش خیلی تنگ و پرپیچ و گوژي است و سكبا توجه فايده اینکه دو تا خردسال کوچک همراهمان بود باز يافتن رفتن روي ارمنستان منصرف شدیم اخلاص به استمرار سفر در داخل ایران بقيه دادیم بنظرم رفتن زمینی پهلو ارمنستان  داخل ساعتی که مالب مقام بودیم برای خانواده باب اذیت کننده می شد قدس تقریبا دیر فراز مرز رسیده بودیم ولی هرگاه هم می خواهید بروید سعی کنید که اوان صبح نهایت ايام ۹ صبح داخل نوردوز باشید هم وقتیکه نفع عليه و له روي بالا و ایروان رسیدید آن کافی برای پیدا کردن و سازش و چنه زنی در مورد جای اقامتتان داشته باشید اثنا اینکه مسیر آزادراه را درون روز طی می کنید بي آلايشي ازتماشای زیباییهای این اتوبان لذت خواهید برد.

موضوع :
برچسب ها : درباره ترکیه,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 10 شهريور 1395ساعت 2:14 توسط همیشه در سفر | تعداد بازديد : 168 | |