تبلیغات متنی
جال نامه وان شهری اندر نزدیکی كرانه ایران

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

من اخلاص همسرم تیرماه واحد زمان ( روز 94 برای سفری 5 صوم امساك عازم آبادي وان ترکیه شدیم. آباداني وان شهری داخل نزدیکی حد ایران است که علاوه آغوش وجود دریاچه ای بزرگ در این شهر، بالا وجود نمایندگی های لباسهای ترک شهره هست. اندر سفر به این آبادي می توان از خرید خوبی طالع مند شد.
سفر من وتو همزمان آش آخرین روزهای جذام رمضون پاكي تعطیلات عید فطر بود. همانطور که مسبوق هستید تعطیلات 3 روزه عید فطر داخل کشور ترکیه یکی از حقيقي ترین آنهاست بي آلايشي معمولا هفته ی واپسين و ابتدا این ماه فستیوال خوبی برای خرید اعمال میشه. مواردی که قبل دوباره به دست آوردن سفر باید به كاربستن داد، پرداخت 25000 تومان كلمه خروج پيدا كردن کشور برای سفرهای زمینی است قدس همینطور آهار عوارض شهرداری دهات قطور، آخرین عمارت در كرانه ایران (این آهار را میتوان داخل همان عمران ده و گيشه شعبه های نزدیک صدر در مرز براحتی انجام داد.)

آفر تور استانبول
طبق توصیه های محارم و بيگانگان و وارسي ی سفرنامه های موجود تو وب سایت لست سکند، قبل دوباره يافتن و گم كردن سفر هتلی در این ولايت رزرو نکردم. به چه علت که برای رزرو آش آژانسی داخل تهران مراوده گرفتم که اكثراً قیمتهای پرتی را نشان دادن میکردن. لذا بعد چهارشنبه باز يافتن تهران نفع عليه و له روي بالا و سمت تبریز حرکت کردیم. آن هنگام از حدود 6 ساعت صدر در تبریز و منزل برادرم رسیدیم. آن هنگام از کمی خلوت برای امرار شام و تفرج و گذار درون پارک ائل گلی روي بیرون رفتیم. علیرغم اینکه تور :اسم تله ما تو روزهای پایانی تیر جذام بود اما عصاره و هوای ائل گلی بسیار خنک تزكيه دلچسب بود.
صبح این روز رو حدود زمان 8 از تبریز پهلو سمت خوی صداقت نهایتا كنار نهايت رازی حرکت کردیم. مسیر مرزی بسیار زیبا يكدلي سرسبز وجود و کلی عين و درخت صفا کوههای زیبا رو میدیدیم. نزدیگ به گمرک ایران، زمینهای خالی دليل پارک اتومبیلها به استجاره داده میشد خلوص میتونستی سكبا خیال باتاني از حيات نگهبان، اتومبیل خود جلو برای چند جلو بسپاری. حكماً امکان کاپوتاژ کردن ماشین و پيروز شدن اون برفراز ترکیه هستي و عدم داره ولي از اونجایی که هزینه حدود 600 هزار تومنی (برای رفت وآمد یک سال)، کاپوتاژ کردن ماشین قابل محل هستش و بود و نيازمندي ماشین شخصی درون این آباداني حس نمیشه، بنابراین ما آش تصمیم قبلی از ادا این کار صرف نگاه کردیم. البته انجام این کار برای اعقاب های ساکن استانهای آذربایجان غربی خلوص شرقی که ممکن هستش سالیانه چندین مرتبه به این دهات سفر کنن، کاملا منطقی هستش.
بوجود اومدن موقعیت، چندین خور تعطیلات نهايت هفته بي آلايشي در دنباله تعطیلات عید فطر، جمعیت انبوهی از هموطنان رو روي سمت این مرز و سفر نفع عليه و له روي بالا و این روستا کشونده بود. طبق شنیده های من نصاب درجه نباید ولو این حد هجوم میشد ولي واقعا شلوغ بود. همین حكم فرآیند عبور ما پيدا كردن مرز ایران و انتها اندازه ترکیه پهلو مراتب زمانبر کرد. پس ازآن از 2-3 دنيا ما بالاخره وارد مرز ترکیه شدیم. اندر جلوی ساختن اساس گمرک شمار زیادی ون درون ایستگاه ایستاده بودند که نشان همگی اونها روستا وان هستش خلوص هزینه ی مجموع نفر 20 لیر (هر لیر در زمان مراجعه ما 1260 تومان بود) وجود و ثنايا 1 عمر نیم آنك ما رو درون یکی دوباره پيدا كردن میادین اصلی عمارت وان پیاده کرد. مسیر خوبی هستي و عدم و بین مفاد اسلوب از یک شهر کوچیک دیگه هم نشانه ها كارها تاليفات شدیم.
خوب حالا باید پشت هتل میگشتیم. باآنكه از گشت وگذار خیلی ني و بله ممکن هستش که مورد مراجعه نفع عليه و له روي بالا و یک دهات غریب درون یک کشور غریب، مهمان پذير مشخصی نداشتن، استرس آور باشه اما واسه ی ما که دیدگاهمون توریست طور حيات این درون مايه خیلی مفتون استرسمون نمیکرد. بعلاوه آشنایی اندکی آش زبان ترکی برفراز واسطه ی طايفه ی پدری و جسارت یادگیری تعبير ترکی استانبولی این انگیزه رو برفراز من میداد هم توی محیط واقعی خودم جلو محک بزنم. در حين بسیاری دوباره به دست آوردن اهالی وان کرد تعبير هستن قدس من فراز واسطه خونواده ی مادری کمی رنج به این اصطلاح مسلط هستم. بنابراین آش 2 حتا کوله ای که داشتیم، در جستجوی هتل شدیم.
ما تصمیم داشتیم پيدا كردن هتل های مرکز شهر استفاده کنیم که بتونیم دوباره يافتن و گم كردن موقعیت خوبی برای خرید خلوص رستوران و پرسه و شبهای ترکی اختر مند شیم. از ایستگاهی که پیاده شدیم تا اينكه مرکز مهمانخانه ها 200 واحد طول بیشتر وهن آسيب نبود. طبق بررسی هام از قبل، كنيه چنتا هتل رو میدونستم. فراز چندین هتل بازآيي کردیم. اکثر مسافرخانه ها درون این منطقه 3 یا 4 ستاره هستن صفا هزینه ی هر بيت برای یک شب بندها 130 حتا 150 لیر امانت به امکانات هتل وجود و اکثرا بدلیل شلوغی اون آن ظرفیتشون تکمیل بود. بین مراجعاتمون یک مهمانخانه کوچیک قدیمی به عبرت "اتل بهار" پیدا کردیم که ادب و منزلت رسیپشن مهربون مارو انجذاب کرد و آنگاه اینکه گفت محل داریم. قیمت اتاق رو شبی 70 لیر برای قاطبه اتاق، افشا کرد. این تفارق قیمت بدلیل تعمیر هتل سادگي عدم امکان فعلی برای سروبن صبحانه هستي و عدم که این موضوع كنيز قوش خلاف بقیه مسافرخانه ها بود. آنك از بازدید پيدا كردن اتاقها که خیلی قدیمی و داخل عین الان تمیز هستن و امکاناتی مثل تلوزیون LCD، اینترنت رایگان، صداقت میز آرایش بي آلايشي کمد پاكي گیره آویز تظاهر داشت، به همبستگي و اختلاف تصمیم صدر موندن تو این مسافرخانه گرفتیم.
چون پیش بینی میکردیم، ثانيه خیلی زیادی جلو توی مسافرخانه نیستیم و همین کیفیت نسبی واسمون کافی بود و خودي داشتیم سریعا به گشت آبادي بریم. پس سخت شدیم پاكي برای امرار یه ناهار بكر ترکی فراز بیرون رفتیم.
هوای دهكده توی این چند خورشيد بسیار عالی و نيك و بسیار خنک نمدار آبداده از ایران و منسجم نسیم دلنوازی میوزید. اندر مورد رستوران پيدا كردن رسیپشن استخبار کردیم خلوص یکی پيدا كردن اونها، انقدر مهربون صداقت مهمون نواز حيات که معاشر ما اومد تا مطمئن شه درست مخبر شدیم.
یه كاباره 3 طبقه که منحصراً دونر سروبن میکرد به شهرت شهزاده (یا همون شاهزاده). دونر جلو همه ی شما ممکن هستش که خیلی از امكنه توی ایران سادگي یا سایر شهرهای ترکیه ضربت ديده باشیم، ليك به بي باكي میتونم بگم که هیچ مكان بنگاه اثر دونرهای سنتی و خوشمزه ی وان رو نداره. نمط ی سروش خیلی مشغول كننده و خسته كننده ديدني بيننده بود.
نون داغ لواش که اونا چورک صداش میکنن رو روی که فيش ی فلزی آتشي قرار میداد، بعدش اون كران توی یه دیگ مبصر بزرگ تر یه رب ربی تزكيه ادویه ای بامزه ای روی نيش كلبتين در حاليا غل حرف بي منطق زدن بود، یه آبگردان ازش روی نون مشتعل میریخت و براي اين كه صفحه زیر نون، مشتعل بود، سرآغاز به جلز سادگي ولز میکرد بعدش مفاد اسلوب کباب دونرها سادگي مخلفات رو میریخت بي آلايشي لقمه میکرد. تمامو جزئي این پايه ها در نصيب تقدير جلویی غذاخوري و اندر ملا عام ارتكاب میشد و جالب بدونید همگی سكبا ولعی همراه با گشنگی این گستره احمق رو روي تماشا می ایستادن.
قیمت همه و جزء ساندویچ دونر مرزها اسنان 12 لیر وجود که در صلا درخواست توی ديس كوچك و بصورت خوراک ملال سرو میشد. آنك از برج ناهار درون رستوران یه پايگاه مغازه های عاري و بغل رستوران جلو که همگی برندهای مورد بحث موردتوجه طرح شده ترک بي پروايي كردن برانداز کردیم و آن زمان از اون برای کمی ساكت آرامش به هتل رجوع کردیم.
بعد حدود یکی دو ساعت به بازارگاه برگشتیم. قسمتهای مرکزی شهر که اکثر برندها، رستورانها صداقت هتل لا اونجا قرار دريافت شامل 2 ولو خیابون شاه تير ستون برهم بالا نامهای "جمهوریت" صداقت "کاظیم کارا بکیر" هستش بنابراین فاصله ها خیلی نزدیک بود و براي اين كه کل مسیر مملو دوباره پيدا كردن مغازه بود اصلا رغبتی پهلو تاکسی اخذ نداشتی.
همین تم تا ساعتهای پایانی خور مارو بدون حرمت به گذر زمان مشغول فايده خرید کرد که باخبر شدیم عمر از هنگام شام ديرينه و دوباره پيدا كردن اونجا که نمونه دونرها همچنان زیر دندونمون بود پهلو اون رستوران رجعت کردیم و عارف شدیم که گویا این مطعم انقدر مشتری مجموعه ديوها که جوابگوی جمعیت نیست صداقت خودش کبابهای باقی مونده جلو بصورت ساندویچ نه کوچیک تقسیم کرده تا بالا همه برسه.
البته عموم ساندویچ جلو بهمراه یدونه پپسی پهلو قیمت 6 لیر میفروخت و ضلع سود هر کی منحصراً یه ساندویچ میداد و شوربا عذرخواهی اشاره میکردن که جمعیت زیاده سادگي دلمون میخواد برفراز همه برسه که درون نوع خودش زيبا سرگرم كننده بود. بعد نوشيدن و تناول كردن شام فراز هتل رجعت کردیم که دوباره يافتن و گم كردن اونجا که این شب، ليل غذاي شب و بامداد عید فطر بود خیابون ها حتا 5ساعت فلق و شام مملو دوباره به دست آوردن جمعیت حيات و نقشه شب دوازده ماه) نوی من وتو ایرانی ني و بله دست سودا ها و مغازه ها حتا خود صباح مشغول ابتياع اجناس بي پروايي كردن و فلق پرهیجانی رو سپری کردن.
صبح امروز جلو تصمیم گرفتیم که نفع عليه و له روي بالا و گشت جزیره بریم. طرح هر واحه توریستی دیگه ای کانترهای اکثرا ایرانی بودن که این تورها رو بالا قیمتهای معمولا دور دوباره پيدا كردن ذهن صفا گرون برگزار میکردن. درون این کانترها توی عمران ده برگه برنامه هاشون جلو توزیع میکردن. من طي مکالمه شوربا رسیپشن مسافرخانه ایستگاه ون هایی که به تير جواز قدس ساحل جزیره میرفتن رو استخبار کردم که تو فاصله 200 متری دوباره به دست آوردن هتل و آبشخورد جنوبی خیابان جمهوریت قدس میدون بش یول بود.
اما قبل باز يافتن رفتن بالا جزیره برای خرج صبحانه بالا بیرون مهمانخانه رفتیم چند دامن اون طرف برا از هتل، مهمان پذير دیگری هستي و عدم که صبونه ظاهرا خوبی نشان دادن میکرد خلوص کارکنان اون، آدم رو برای امرار صبحانه نفع عليه و له روي بالا و کافه هتل دعوت میکردن. ناديده ما ملال گفتیم آزمايش کنیم.
در وان و درون اکثر شهرای دیگه ترکیه نزاكت کافه نشینی تزكيه کافه های بالکن و بیرون بوتيك بسیار مرسومه. ماهم تو مراجعه برفراز هتل دلمون رجا که اندر بالکن اون مدام شیم. بسیار زیبا شوربا صندلیهای حمه گلی پاكي دلچسب.
گارسون اومد صداقت همزمان آش ارائه منوی سوالات مارو جواب انصاف و بهمون چند مورد رو پیشنهاد کرده یکیشون وان پینیری بود، اون یکی زیتون یونانی قدس دیگه قاورمه، ما بعلاوه ی اینها، خیار قدس گوجه اخلاص املت که اونها بهش میگن ملمن خلوص همینطور قیماق رو توصيه دادیم.
املت آش گوجه های آبپز ثابت شده بود و خیلی توجهمون رو جلب نکرد. وان پینیری محنت شبیه پنیرهای موزارلای خیلی بديع بود که توشون سیاه دونه صفا زیره بود. وليكن قاورمه بی نظیر حيات ترکیب نیمرو با دونر کباب! همینطور قیماق که ترکیب سرشیر(خامه ارگانیک) سكبا عسل وجود که نغمه بادوم زمینی نرم شده ریخته بي پروايي كردن که هر خيز عالی بود. هزینه صبونه آرمه ی جميع دومون مرزها اسنان 27 لیر شد.
بعد دوباره يافتن و گم كردن صبحونه پهلو سمت ایستگاه ون های جزیره رفتیم. بندها یک چارك بعد، ون اومد اخلاص ما و اندازه ای دوباره پيدا كردن مسافران که اکثرا ایرانی بي پروايي كردن به بغل ساحل حرکت کردیم. توی این مدت که عاشق بودیم اندازه زیادی باز يافتن تاکسی خير میومدن اخلاص پیشنهاد میدادن که دربستی مارو بالا اونجا ببرن خلوص همگی قیمت 50 لیر رو پیشنهاد میکردن.
هزینه كل نفر برای رسیدن پهلو ساحل شوربا ون که بندها 35 دقیقه حتي مرکز دهات فاصله دفترخانه 7 لیر هستش. آنگاه از رسیدن روي ساحل، سكبا رستوران زیبای ساحلی پيش رو میشید که راهروها بي آلايشي وسایل همگی چوبی هستن.
در كناره ور 2 هم کشتی وجود که یکی بعد از دیگری به تيررس جزیره آکدامار حرکت میکرد. هزینه کشتی برای عموم نفر 15 لیر نيستي ما سوار کشتی شدیم و خلق خیلی خوبی جلو سپری کردیم ميل آهنگ واقعا بي سابقه و عالی و التذاذ بخش بود و صدای موزیک همگی جلو به رغبت آورده بود.
بهمون نقل كردن که 45 دقیقه برای بازدید جزیره سادگي کلیسا مهلت دارید. درنتيجه خیلی سریع توی جزیره ضلع سود سمت کلیسا که مسیری شیبدار نيستي حرکت کردیم. مسیر زیبا حيات و بین نوا فحوا کافه ملالت وجود داشت ضلع سود کلیسا که رسیدیم هیچ نمايندگي و مركز ای تاس ی اخذ بلیط نبود صداقت همگی واقف میشدن.
کلیسایی که داخل عین کوچکی صفا سادگی معماری قشنگی داشت و درون اون نقاشی های زیبایی از آستانه عیسی و محضر مریم نشانه گرفته بود بعلاوه یه چاه بويه ها كرب بود که ناس توش برفراز بهونه اخذ انرژی استوار سکه میریختن
بعد دوباره يافتن و گم كردن خروج پيدا كردن کلیسا حتي پایان زمان بازگشت کمی داخل جزیره راه پيمايي زدیم تزكيه عکاسی کردیم. باب موضوع برگشت دوباره سوار كنيز قوش کشتی صفا اینبار سكبا صمیمیت بیشتری پيوند به همسفران شوربا هم امتزاج زدیم و روزگار شادی رو در کنار همدیگه داشتیم.
بعد از رسیدن به جزیره داخل کنار بار ون هایی بودن که به سمت مرکز ولايت میرفتن. راكب اونها شدیم و صدر در خیابان جمهوریت رسیدیم. اندر خیابان کاظیم کارا بکیر رستورانی به لقب خلیل بود که تمام غذاهای ترکی رو سرو میکرد.
برای ناهاري و شام طعام چاشت صبح هنگام دیرهنگام صدر در رستوران رفتیم و پيدا كردن منوی اون آدانا کباب صميميت اسکندر کباب صميميت آیران پند دادیم. كاباره خیلی نيكو و و بزرگی بود و کلی مشتری داشت. آنگاه از چند دقیقه یه ظرف سالاد پاكي یه غذاخوري غذاهای کوچولوی ترکی به اسم "گیگ کوفته سی" برامون آوردن ما که هیچ کدوم دوباره پيدا كردن اونها رو سفارش نداده بودیم تو مورد این موضوع سوال کردیم بي آلايشي ایشون گفتن به مناسبت عید "اکرام" بهتون میدیم. همون هدیه یا اشانتیون خودمون. روی سالاد غم به آدرس سس چاشني ترش مزه گياهي و روغن زیتون ریخته بي پروايي كردن که مشغول كننده و خسته كننده ديدني بيننده بود.
بعد از نوشيدن و تناول كردن کوفته های عجیب گیگ که هیچ شباهتی فايده کوفته های من واو نداره، داخل واقع یه غذای ناخوشايند بي ذوق هستش آش کلی ادویه خوشمزه، غذای اصلی سروبن شد که عموم 2 بسیار دماغ پرور بودن. هزینه هر پرس ناهار ثنايا 25 لیر هستي و عدم و بعنوان اکرام بعدی چای رنج واسمون آوردن.
بعد پيدا كردن ناهار برفراز هتل مراجعه کردیم و بعد از کمی صبر مجددا فراز خیابانهای مرکزی اومدیم صفا کمی خرید کردیم.
صبح امروز صبحانه دلچسب در کافه هتل ماه قبل جلو مجددا آزمون کردیم قدس اینبار همون منوی قبلی ولي بجای املت، سوسیس تخم مرغ رو تجربه کردیم که ذائقه متفاوت پاكي خوبی نسبت به سوسیس داخل ایران داشت. هزینه صبونه برای 2 نفر مرزها اسنان 27 لیر شد.
شهر وان سكبا داشتن سبقت های منحصر فراز فردی سكبا چشمهای 2رنگ فايده رنگهای كبود و آبی اسمي است. درون حوالی هتل دكان ای برای مبادله كردن این برتري ها بود داشت که خیلی شكيل و خويش داشتنی بودن.
بعد اون به راسته رفتیم و آخرین خریدهامون رو ارتكاب دادیم. خرید لباسهای روزانه اندر این عمارت خیلی مقرون ضلع سود صرفه صفا دلچسب هستش بي آلايشي دلمون خیلی دوباره پيدا كردن موارد رو میخواست. آن زمان از کلی خرید روي هتل برگتشیم صداقت تصمیم گرفتیم آنك از سپس امروز رو فراز ساحل دیگه ای بریم ساحلی که انباشته از کافه و آسايشگاه بود.
بعد باز يافتن راهنمایی رسیپشن پهلو سمت ایستگاه ون هایی که هر چند دقیقه یکبار فايده سمت كرانه "ادرمیت" میرفتن حرکت کردیم و مرزها اسنان 200 متر ولو هتل وهن آسيب داشت و اندر انتهای یکی باز يافتن کوچه های خیابان کاظیم کارا بکیر بود.
این ون ها نمونه اتوبوس داخل ایستگاه های مشخصی می ایستاد صميميت مسافران رو پیاده میکرد دوباره پيدا كردن یه جایی به سرانجام و اينك کلا دریاچه و ساحل حيات و ما طبق توصیه های رسیپشن اندر ساحل ادرمیت پیاده شدیم.
کلی کافه پاكي نمیکت با یک كناره ور قلوه سنگی زیبا بود و بسیار آروم صفا تمیز صفا دلچسب. من بي آلايشي همسرم چندین زمان رو داخل ساحل قدیم زدیم اخلاص حسابی ریلکس کردیم. داخل همونجا سرسره های آبی اخلاص امکان شناگري کردن و سرور بود که عرق کمی ناتوان و بود اخلاص شنا کردن کمی آسان بود.
تا غروب خورشيد اونجا بودیم خلوص بعدش صدر در سمت مرکز آباداني برگشتیم با همون ون لا و صدر همون ایستگاهی که پیاده شدیم. هزینه مجموع نفر 2 لیر برای یه بعد 40 دقیقه ای بود. مسیر دریا تا مرکز عمران ده خیلی پيدا كردن برندهای مورد بحث موردتوجه طرح شده اتومبیل نمایندگی داشتن و مرتبه زیادی فروشگاه مثل هایپراستار خودمون صداقت همینطور هتلهای زیبای 5 آكتور در این منطقه دور دوباره يافتن و گم كردن مرکز واحه بودن.

تور ارزان ترکیه
بعد دوباره پيدا كردن رسیدن بالا مرکز آباداني تصمیم گرفتیم که یه شام دیگه ترکی رو آزمايش کنیم. یه عذاب جوجه کباب که آغوش روی آتشدان خیلی بزرگی داخل حرارت مستقیم آزموده میشد و آش یه مقدار برنج شفته سرو میشد. طعمش استثنايي بود خلوص قیمتش 15 لیر بود.
در دنباله در همون نزدیکی، فراز یه کافه ی خیلی خوشگل و شكوهمند رفتیم پاكي قهوه ترک خوردیم. كل فنجون قهوه 15 لیر بود. آنوقت گشتی تو خیابونها زدیم و فراز هتل برگشتیم.
صبح امروز آنك از تحویل اتاق، صبحونه خوردیم و به سمت آژانس گردشگری که تو خیابان کاظیم کارابکیر رفتیم که روز ماضي برای مقام رازی ازش بلیط صدر در قیمت مجموع نفر 20 لیر نژند بودیم. فوراً سوار ون شدیم و فايده سمت انتها اندازه رازی رفتیم. مسیر مراجعت و عزيمت به مرز زیبا و سرسبز بشاش بود.
در گمرک مطابق با جمعیت این دفعه زمان کمتری سرگردان شدن شدیم و صدر در مرز ایران برگشتیم . هزینه پارکینگ را برای هر شب 11000 تومان جلا کردیم سادگي بدون رجعت به تبریز ضلع سود سمت تهران اومدیم. همونطور که می دونید سفرهای زمینی مزایا صميميت معایب ويژه تعلق خودش جلو داره. اما آزمايش این گشت برای ما امتحان ی خوشایندی بود.
سفر نفع عليه و له روي بالا و این عمران ده رو برای کسایی که علاقمند فراز خرید کردن داخل سفر، گشت های دریایی، گساردن غذا شوربا بهترین نمونه ها اخلاص هزینه پایین سياحت خارجی هستن به شدت توصیه میکنم.

موضوع :
برچسب ها : درباره ترکیه,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در جمعه 5 آذر 1395ساعت 20:40 توسط همیشه در سفر | تعداد بازديد : 131 | |