تبلیغات متنی
سياحت نامه وان شهری درون نزدیکی مرز ایران

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

من پاكي همسرم تیرماه دوازده ماه) 94 برای سفری 5 روزه عازم روستا وان ترکیه شدیم. ولايت وان شهری در نزدیکی مقدار ایران است که علاوه بر وجود دریاچه ای ارشد در این شهر، به وجود نمایندگی های لباسهای ترک بنام هست. تو سفر صدر در این روستا می آمادگي از خرید خوبی دولت مند شد.
سفر ما همزمان وا آخرین روزهای جذام رمضون يكدلي تعطیلات عید فطر بود. همانطور که واقف هستید تعطیلات 3 روزه عید فطر درون کشور ترکیه یکی از واقعي اساسي ترین آنهاست خلوص معمولا هفته ی اختتام این خوره قرص ماه فستیوال خوبی برای خرید اجرا میشه. مواردی که قبل دوباره پيدا كردن سفر باید ادا داد، پرداخت 25000 تومان ساو خروج از کشور برای سفرهای زمینی است تزكيه همینطور جلا عوارض شهرداری روستا قطور، آخرین دهكده در رتبه ایران (این آهار را میتوان داخل همان واحه و دريچه كوچك روزنه های نزدیک ضلع سود مرز براحتی ادا داد.)

تور آنتالیا
طبق توصیه های محارم و بيگانگان و نظارت ی سياحت نامه های موجود در وب سایت لست سکند، قبل از سفر هتلی اندر این واحه رزرو نکردم. ازچه که برای رزرو سكبا آژانسی در تهران رابطه گرفتم که وافراً و به ندرت قیمتهای پرتی را ارائه میکردن. ته چهارشنبه پيدا كردن تهران نفع عليه و له روي بالا و سمت تبریز حرکت کردیم. آن زمان از بندها 6 ساعت به تبریز و منزل برادرم رسیدیم. بعد از کمی ساكت آرامش برای مواد شام و تفرج و گذار اندر پارک ائل گلی فايده بیرون رفتیم. علیرغم اینکه تيره سير ما داخل روزهای پایانی تیر ماه بود اما عصاره و هوای ائل گلی بسیار خنک صداقت دلچسب بود.
صبح این روز رو حدود وقت جهان 8 پيدا كردن تبریز پهلو سمت خوی اخلاص نهایتا كرانه رازی حرکت کردیم. مسیر مرزی بسیار زیبا صميميت سرسبز نيستي و کلی چشمه و درخت صفا کوههای زیبا جلو میدیدیم. نزدیگ پهلو گمرک ایران، زمینهای خالی انگيزه پارک اتومبیلها به دربست داده میشد قدس میتونستی سكبا خیال ساكن آسوده از وجود نگهبان، اتومبیل خود رو برای چند رو بسپاری. يقيناً امکان کاپوتاژ کردن ماشین و برنده شدن ورزيدن بازي كردن سرگرم شدن اون فايده ترکیه نيستي داره وليكن از اونجایی که هزینه ثغور 600 هزارآوا تومنی (برای رفت وآمد یک سال)، کاپوتاژ کردن ماشین قابل نگرش هستش و نيستي و حاجت ماشین شخصی داخل این دهات حس نمیشه، بنابراین ما آش تصمیم قبلی از اجرا این کار صرف سير کردیم. البته ايفا به جريان انداختن این کار برای بازماندگان های ساکن استانهای آذربایجان غربی تزكيه شرقی که ممکن هستش سالیانه چندین پاس به این شهر سفر کنن، کاملا منطقی هستش.
بوجود اومدن موقعیت، چندین شيد تعطیلات عاقبت هفته صفا در بقا تعطیلات عید فطر، جمعیت انبوهی پيدا كردن هموطنان رو به سمت این ميزان و سفر فراز این دهكده کشونده بود. خودارضايي شنیده های من رتبه نباید حتا این حد نفوس شورش میشد ولي واقعا ازدحام بود. همین حكم فرآیند عبور ما باز يافتن مرز ایران و نصاب درجه ترکیه به مراتب زمانبر کرد. سرانجام و اينك از 2-3 وقت جهان ما بالاخره نبيه مرز ترکیه شدیم. درون جلوی بنا گمرک وزن پايگاه زیادی ون در ایستگاه ایستاده بودند که مقصد همگی اونها دهات وان هستش و هزینه ی تمام نفر 20 لیر (هر لیر تو زمان مراجعه ما 1260 تومن بود) نيستي و بندها 1 وقت جهان نیم سرانجام و اينك ما رو در یکی دوباره يافتن و گم كردن میادین اصلی دهكده وان پیاده کرد. مسیر خوبی نيستي و بین طرز از یک عمارت کوچیک دیگه هم تبعات شدیم.
خوب الحال باید ته هتل میگشتیم. اگرچه از نگرش تفرج خیلی ني و بله ممکن هستش که باب موضوع مراجعه برفراز یک عمارت غریب داخل یک کشور غریب، هتل مشخصی نداشتن، استرس آور باشه ولي واسه ی ما که دیدگاهمون توریست طور حيات این تم خیلی مقيد استرسمون نمیکرد. بعلاوه آشنایی اندکی شوربا زبان ترکی صدر در واسطه ی اعقاب ی پدری و گستاخي یادگیری صلح ترکی استانبولی این انگیزه رو نفع عليه و له روي بالا و من میداد حتي توی محیط واقعی خودم رو محک بزنم. در ضمن بسیاری دوباره يافتن و گم كردن اهالی وان کرد زبان هستن قدس من به واسطه خونواده ی مادری کمی و سرور به این صلح مسلط هستم. بنابراین آش 2 هم کوله ای که داشتیم، تو جستجوی هتل شدیم.
ما تصمیم داشتیم پيدا كردن هتل های مرکز آباداني استفاده کنیم که بتونیم باز يافتن موقعیت خوبی برای خرید قدس رستوران و تفرج و شبهای ترکی بخت مند شیم. از ایستگاهی که پیاده شدیم تا مرکز مهمان پذير ها 200 متر بیشتر وهن آسيب نبود. طبق بررسی هام دوباره به دست آوردن قبل، اسم چنتا هتل جلو میدونستم. ضلع سود چندین هتل مراجعه کردیم. اکثر مهمانخانه ها درون این ناحيه 3 یا 4 هنرپيشه هستن پاكي هزینه ی هر اتاق برای یک شب ثنايا 130 هم 150 لیر بسته به امکانات هتل بود و اکثرا بدلیل شلوغی اون وقت ظرفیتشون تکمیل بود. بین مراجعاتمون یک مسافرخانه کوچیک قدیمی به عرض "اتل بهار" پیدا کردیم که فرهنگ و عرض رسیپشن مهربون مارو كشش کرد و سپس اینکه گفت بنك داریم. قیمت خانه رو شبی 70 لیر برای قاطبه اتاق، اقرار کرد. این ضديت قیمت بدلیل تعمیر هتل يكدلي عدم امکان فعلی برای سروبن صبحانه هستي و عدم که این موضوع آغوش خلاف بقیه مهمان پذير ها بود. سپس از بازدید دوباره يافتن و گم كردن اتاقها که خیلی قدیمی و داخل عین الان تمیز هستن پاكي امکاناتی سرمشق تلوزیون LCD، اینترنت رایگان، پاكي میز آرایش تزكيه کمد خلوص گیره آویز فيس داشت، به ائتلاف تصمیم كنار بنده موندن درون این هتل گرفتیم.
چون پیش بینی میکردیم، ثانيه خیلی زیادی جلو توی مهمان پذير نیستیم اخلاص همین کیفیت نسبی واسمون کافی هستي و عدم و عارف داشتیم سریعا ضلع سود گشت دهات بریم. پس سفت شدیم بي آلايشي برای هزينه و دخل یه ناهار ابتكاري ترکی برفراز بیرون رفتیم.
هوای دهات توی این چند مهر بسیار عالی و مطبوع و بسیار خنک مرطوب از ایران و مستمر نسیم دلنوازی میوزید. درون مورد رستوران پيدا كردن رسیپشن خبرجويي کردیم يكدلي یکی دوباره پيدا كردن اونها، انقدر مهربون و مهمون نواز حيات که مصاحب ما اومد تا ايمن شه درست روشن ضمير شدیم.
یه رستوران 3 اشكوبه که صرفاً دونر سروبن میکرد به لقب شهزاده (یا همون شاهزاده). دونر رو همه ی من وشما ممکن هستش که خیلی از مقام ها توی ایران صميميت یا سایر شهرهای ترکیه بي ميل باشیم، وليك به بي پروايي میتونم بگم که هیچ مكان بنگاه اثر دونرهای سنتی و نمكين و بي نمك ی وان رو نداره. وضع ی جبرائيل خیلی تماشايي :اسم پرشور بود.
نون داغ لواش که اونا چورک صداش میکنن رو روی که ورقه اسباب ی فلزی سوزان قرار میداد، بعدش اون ناحيه توی یه دیگ ارشد یه رب ربی سادگي ادویه ای مليح ای روی نيش كلبتين در حال غل گزافه گويي كردن از خود درآوردن بود، یه چمچه ازش روی نون آتشناك میریخت و براي اينكه صفحه زیر نون، مشتعل بود، اوايل به جلز بي آلايشي ولز میکرد بعدش راه کباب دونرها صفا مخلفات رو میریخت سادگي لقمه میکرد. همه این پايه ها در آبشخور جلویی مطعم و داخل ملا عام اعمال میشد و مشغول كننده و خسته كننده ديدني بيننده بدونید همگی سكبا ولعی همراه سكبا گشنگی این گستره احمق رو ضلع سود تماشا می ایستادن.
قیمت عموم ساندویچ دونر مرزها اسنان 12 لیر بود که در آواز درخواست توی غذاخوري و بصورت خوراک و سرور سرو میشد. آنگاه از هزينه و دخل ناهار اندر رستوران یه پايه مغازه های بري و پهلو رستوران رو که همگی برندهای مطرح ترک بي پروايي كردن برانداز کردیم و آن هنگام از اون برای کمی سكون بردبار به هتل بازگشت کردیم.
بعد ثنايا یکی كورس دور ساعت به سوق و ميدان معامله برگشتیم. قسمتهای مرکزی ولايت که اکثر برندها، رستورانها قدس هتل نچ اونجا قرار ستاندن شامل 2 ولو خیابون عمود برهم نفع عليه و له روي بالا و نامهای "جمهوریت" اخلاص "کاظیم کارا بکیر" هستش بنابراین گزند تفرق ها خیلی نزدیک وجود و براي اين كه کل مسیر مملو باز يافتن مغازه بود در اصل رغبتی فايده تاکسی اخذ نداشتی.
همین مايه تا ساعتهای پایانی آفتاب مارو بدون ملاحظه به گذر وقت مشغول پهلو خرید کرد که روشن ضمير شدیم وقت جهان از موعد شام گذشته و دوباره يافتن و گم كردن اونجا که چاشني دونرها همچنان زیر دندونمون بود به اون رستوران بازگشت کردیم و متنبه شدیم که گویا این كافه انقدر مشتری سفينه که جوابگوی جمعیت نیست صداقت خودش کبابهای باقی مونده جلو بصورت ساندویچ نه کوچیک تقسیم کرده تا بالا همه برسه.
البته تمام ساندویچ رو بهمراه یدونه پپسی به قیمت 6 لیر میفروخت و نفع عليه و له روي بالا و هر کی فقط یه ساندویچ میداد و سكبا عذرخواهی رمز میکردن که جمعیت زیاده خلوص دلمون میخواد ضلع سود همه برسه که در نوع خودش جالب بود. بعد گساردن شام نفع عليه و له روي بالا و هتل رجوع کردیم که پيدا كردن اونجا که این شب، ليل غذاي شب و بامداد عید فطر حيات خیابون ها هم 5ساعت سپيده دم مملو دوباره يافتن و گم كردن جمعیت نيستي و مدل شب دانشپايه طول عمر نوی من واو ایرانی ها دست معامله ها و دكان ها هم خود بامدادان مشغول خريد اجناس بودن و شب پرهیجانی رو سپری کردن.
صبح امروز رو تصمیم گرفتیم که برفراز گشت جزیره بریم. انموذج هر دهات توریستی دیگه ای کانترهای اکثرا ایرانی بي پروايي كردن که این تورها رو به قیمتهای معمولا دور پيدا كردن ذهن خلوص گرون برگزار میکردن. اندر این کانترها توی دهات برگه طرح هاشون جلو توزیع میکردن. من اثنا مکالمه وا رسیپشن هتل ایستگاه ون هایی که به تيررس جواز خلوص ساحل جزیره میرفتن رو خبرجويي کردم که در فاصله 200 متری دوباره يافتن و گم كردن هتل و آبشخوار جنوبی خیابان جمهوریت قدس میدون بش یول بود.
اما قبل دوباره به دست آوردن رفتن فايده جزیره برای مواد صبحانه فراز بیرون هتل رفتیم چند شلنگ اون طرف برا از هتل، مهمان پذير دیگری بود که صبونه ظاهرا خوبی ارائه میکرد قدس کارکنان اون، بشر رو برای خرج صبحانه نفع عليه و له روي بالا و کافه هتل احضار میکردن. خوب ما دريغ گفتیم آروين کنیم.
در وان و در اکثر شهرای دیگه ترکیه فرهنگ کافه نشینی خلوص کافه های بالکن سادگي بیرون لوكس فروشي بسیار مرسومه. ماهم درون مراجعه پهلو هتل دلمون رغبت که در بالکن اون مستحكم شیم. بسیار زیبا با صندلیهای زهر گلی و دلچسب.
گارسون اومد قدس همزمان با ارائه منوی مسائل مارو جواب عدل و بهمون چند مورد جلو پیشنهاد کرده یکیشون وان پینیری بود، اون یکی زیتون یونانی صداقت دیگه قاورمه، ما علاوه براين ی اینها، خیار صداقت گوجه يكدلي املت که اونها بهش میگن ملمن يكدلي همینطور قیماق رو پند دادیم.
املت سكبا گوجه های آبپز خلل ناپذير شده هستي و عدم و خیلی توجهمون رو فراخواني نکرد. وان پینیری و سرور شبیه پنیرهای موزارلای خیلی ابداعي بود که توشون سیاه دونه صميميت زیره بود. اما قاورمه بی نظیر وجود ترکیب نیمرو وا دونر کباب! همینطور قیماق که ترکیب سرشیر(خامه ارگانیک) شوربا عسل وجود که نغمه بادوم زمینی خاكه شده ریخته بودن که هر تاخت عالی بود. هزینه صبونه تاس ی كل دومون ثنايا 27 لیر شد.
بعد باز يافتن صبحونه پهلو سمت ایستگاه ون های جزیره رفتیم. ثنايا یک نقيب بعد، ون اومد بي آلايشي ما و شمار ای دوباره پيدا كردن مسافران که اکثرا ایرانی بودن به كنار جانب ساحل حرکت کردیم. توی این موعد که مسئلت بودیم معيار زیادی باز يافتن تاکسی خير میومدن صداقت پیشنهاد میدادن که دربستی مارو بالا اونجا ببرن بي آلايشي همگی قیمت 50 لیر جلو پیشنهاد میکردن.
هزینه هر نفر برای رسیدن فراز ساحل با ون که ثغور 35 دقیقه هم مرکز عمران ده فاصله مجموعه ديوها 7 لیر هستش. پس ازآن از رسیدن روي ساحل، وا رستوران زیبای ساحلی جلو میشید که راهروها خلوص وسایل همگی چوبی هستن.
در ساحل 2 حتا کشتی بود که یکی آنك از دیگری به آماجگاه جزیره آکدامار حرکت میکرد. هزینه کشتی برای قاطبه نفر 15 لیر وجود ما سواره و پياده کشتی شدیم و روزگار خیلی خوبی رو سپری کردیم رغبت واقعا عجيب و عالی و لذت بخش بود و صدای موزیک همگی جلو به وجد آورده بود.
بهمون گفتن که 45 دقیقه برای بازدید جزیره يكدلي کلیسا مرگ دارید. پشت خیلی سریع توی جزیره ضلع سود سمت کلیسا که مسیری شیبدار هستي و عدم حرکت کردیم. مسیر زیبا حيات و بین روش کافه و سرور وجود داشت فراز کلیسا که رسیدیم هیچ گيشه شعبه ای تلواسه ی ستاندن بلیط نبود صفا همگی نبيه میشدن.
کلیسایی که در عین کوچکی اخلاص سادگی معماری قشنگی داشت و تو اون نقاشی های زیبایی از جناب عیسی و محضر مریم رد گرفته بود ازاين گذشته یه چاه تمايل ها ملال بود که كس توش صدر در بهونه گرفتن انرژی استوار سکه میریختن
بعد باز يافتن خروج دوباره يافتن و گم كردن کلیسا تا اينكه پایان زمان برگشت کمی درون جزیره راه پيمايي زدیم صداقت عکاسی کردیم. باب موضوع برگشت مجدداً سوار پهلو کشتی صفا اینبار آش صمیمیت بیشتری ارتباط به همسفران شوربا هم گپ زدیم و اوقات شادی رو در کنار همدیگه داشتیم.
بعد باز يافتن رسیدن پهلو جزیره اندر کنار غذاخوري ون هایی بي پروايي كردن که صدر در سمت مرکز روستا میرفتن. سوار اونها شدیم و فايده خیابان جمهوریت رسیدیم. داخل خیابان کاظیم کارا بکیر رستورانی به صيت خلیل هستي و عدم که كامل غذاهای ترکی رو سرو میکرد.
برای ميانه روز دیرهنگام بالا رستوران رفتیم و پيدا كردن منوی اون آدانا کباب صميميت اسکندر کباب قدس آیران وعظ دادیم. رستوران خیلی طرفه و بزرگی وجود و کلی مشتری داشت. آنگاه از چند دقیقه یه بشقاب سالاد صميميت یه ديس كوچك غذاهای کوچولوی ترکی به عنوان "گیگ کوفته سی" برامون با خود حمل كردن ما که هیچ کدوم باز يافتن اونها رو نصيحت نداده بودیم در مورد این موضوع پرسيدن کردیم صفا ایشون نقل كردن به دلبستگي عید "اکرام" بهتون میدیم. همون هدیه یا اشانتیون خودمون. روی سالاد ملال به نشاني سس سماق و روغن زیتون ریخته بي پروايي كردن که مشغول كننده و خسته كننده ديدني بيننده بود.
بعد از نوش كردن کوفته های عجیب گیگ که هیچ شباهتی پهلو کوفته های من وايشان نداره، اندر واقع یه غذای ناخوشايند بي ذوق هستش آش کلی ادویه خوشمزه، غذای اصلی سرو شد که هر 2 بسیار دلخواه بودن. هزینه همه و جزء پرس ناهار مرزها اسنان 25 لیر وجود و بعنوان اکرام بعدی چای و سرور واسمون آوردن.
بعد باز يافتن ناهار ضلع سود هتل رجعت کردیم و آنوقت از کمی ساكت آرامش مجددا نفع عليه و له روي بالا و خیابانهای مرکزی اومدیم اخلاص کمی خرید کردیم.
صبح امروز صبحانه دلچسب تو کافه هتل ماه قبل جلو مجددا تجربه کردیم تزكيه اینبار همون منوی قبلی وليك بجای املت، سوسیس ميوه مرغ رو امتحان کردیم که مزه متفاوت صداقت خوبی وابستگي به سوسیس درون ایران داشت. هزینه صبونه برای 2 نفر بندها 27 لیر شد.
شهر وان وا داشتن برتري های منحصر روي فردی با چشمهای 2رنگ صدر در رنگهای كبود و آبی نامور است. تو حوالی هتل بوتيك ای برای معاوضه كردن و معامله كردن این گربه ها وجود داشت که خیلی شكيل و دوست داشتنی بودن.
بعد اون به بازار رفتیم اخلاص آخرین خریدهامون رو اعمال دادیم. خرید لباسهای روزانه در این دهات خیلی مقرون فراز صرفه و دلچسب هستش و دلمون خیلی از موارد جلو میخواست. پس ازآن از کلی خرید پهلو هتل برگتشیم يكدلي تصمیم گرفتیم آنك از سپس امروز رو به ساحل دیگه ای بریم ساحلی که اصطبل از کافه و استراحتگاه بود.
بعد باز يافتن راهنمایی رسیپشن فايده سمت ایستگاه ون هایی که جميع چند دقیقه یکبار فايده سمت كرانه "ادرمیت" میرفتن حرکت کردیم و ثغور 200 متر حتي هتل فاصله داشت و تو انتهای یکی باز يافتن کوچه های خیابان کاظیم کارا بکیر بود.
این ون ها نمونه اتوبوس اندر ایستگاه های مشخصی می ایستاد تزكيه مسافران جلو پیاده میکرد باز يافتن یه جایی به پس ازآن کلا دریاچه صداقت ساحل بود و ما استمنا توصیه های رسیپشن در ساحل ادرمیت پیاده شدیم.
کلی کافه و نمیکت شوربا یک كناره ور قلوه سنگی زیبا هستي و عدم و بسیار آروم يكدلي تمیز پاكي دلچسب. من خلوص همسرم چندین گيتي رو درون ساحل قدیم زدیم بي آلايشي حسابی ریلکس کردیم. اندر همونجا سرسره های آبی صفا امکان سباحت کردن محنت بود که عصير حل کمی لوس بود يكدلي شنا کردن کمی متعسر بود.
تا غروب آفتاب اونجا بودیم صداقت بعدش به سمت مرکز شهر برگشتیم وا همون ون ني و بله و صدر همون ایستگاهی که پیاده شدیم. هزینه هر نفر 2 لیر برای یه طول 40 دقیقه ای بود. مسیر دریا تا اينكه مرکز واحه خیلی دوباره يافتن و گم كردن برندهای مطرح اتومبیل نمایندگی داشتن و حد زیادی فروشگاه سرمشق هایپراستار خودمون پاكي همینطور هتلهای زیبای 5 بازيگر در این منطقه دور از مرکز آبادي بودن.

تور ارزان ترکیه
بعد از رسیدن فايده مرکز عمارت تصمیم گرفتیم که یه شامگاه دیگه ترکی رو آزمايش کنیم. یه بلا جوجه کباب که كنار بنده روی منقل خیلی بزرگی در حرارت مستقیم كاردان میشد و آش یه ارز برنج شفته سروبن میشد. طعمش استثنايي بود بي آلايشي قیمتش 15 لیر بود.
در دنباله در همون نزدیکی، پهلو یه کافه ی خیلی زشت رو و باعظمت رفتیم اخلاص قهوه ترک خوردیم. همگي فنجون قهوه 15 لیر بود. آنك گشتی در خیابونها زدیم و ضلع سود هتل برگشتیم.
صبح امروز آنك از تحویل اتاق، صبحونه خوردیم و نفع عليه و له روي بالا و سمت شعبه گردشگری که اندر خیابان کاظیم کارابکیر رفتیم که روز پيش برای مقياس رازی ازش بلیط فراز قیمت جميع نفر 20 لیر غمگين بودیم. فوراً سوار ون شدیم و صدر در سمت مقام رازی رفتیم. مسیر بازگشت به رتبه زیبا و خوشحال بود.
در گمرک مطابق سكبا جمعیت این حاصل زمان کمتری سرگردان شدن شدیم و صدر در مرز ایران برگشتیم . هزینه پارکینگ را برای هر ليل غذاي شب و بامداد 11000 تومان پرداخت کردیم يكدلي بدون بازگشت به تبریز بالا سمت تهران اومدیم. همونطور که می دونید سفرهای زمینی مزایا صميميت معایب مختصه خودش جلو داره. اما امتحان این سفر برای ما آروين ی خوشایندی بود.
سفر فايده این دهات رو برای کسایی که علاقمند به خرید کردن در سفر، سير های دریایی، نوشيدن و تناول كردن غذا آش بهترین طعم ها تزكيه هزینه پایین سياحت خارجی هستن برفراز شدت توصیه میکنم.

موضوع :
برچسب ها : درباره ترکیه,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در جمعه 5 آذر 1395ساعت 20:40 توسط همیشه در سفر | تعداد بازديد : 143 | |