تبلیغات متنی
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
سفر ذهن انگیز فراز استانبول خودي داشتنی ( جزء 4 )

همیشه در سفر

مرجع دانستنی های گردشگری ایران و جهان

دوباره برگشتیم و سوار مینی بوسه شدیم تا نفع عليه و له روي بالا و سمت ایستگاه زیتون بورنو بریم که پيدا كردن همونجا خیابان مرتر فاتحه میشد.خیابان مرتر شادي که متاع وازده فروشی بیش نيستي و بود که فقط دوباره به دست آوردن اونجا خریدهایی مثله شلوار جین قدس تیشرت پاكي یه سری فيس های به دردنخور رو میشه کرد، حتماً اینجور چیزا سلیقه ای بي آلايشي شانسی هست سادگي شاید کسی بتونه خرید خوبی دوباره يافتن و گم كردن اونجاها بکنه ولی شما که هیچی نتونستیم دوباره پيدا كردن مرتر خرید کنیم. توی اکثر سفرنامه ها كرب گفته بي پروايي كردن که به درد نمیخوره ولی من حتي چیزی جلو خودم آروين نکنم اخلاص نبینم راضی نمیشم. آن هنگام از مرتر رفتیم مهمانخانه و ساكت آرامش کردیم خلوص اماده شدیم که بریم برای تور بوسفور که وا توجه نفع عليه و له روي بالا و اینکه اون روز محابا طوفانی شده هستي و عدم و یه دلزده بارون هستي و عدم نظرمون استجابت انعكاس شد و تور بوسفور رو گذاشتیم برای آخرین روز. مجددا ليل غذاي شب و بامداد رو نفع عليه و له روي بالا و خیابان بودن و هجوم و رستورانهای استقلال اختصاص دادیم.که نفع عليه و له روي بالا و نظره من پيدا كردن همه ی مکان های استانبول برای شامگاه بهتر بود.
تور آنتالیا
هور و قمر هفتم (چهارشنبه)
روز پايان برنامه این بود که مطلع بریم چهارشنبه بازارچه که خیلی تعریفش جلو شنیده بودم خلوص توی منطقه فاتیح هستي و عدم که دوباره به دست آوردن آکسارای میشه ذهاب اونجا که ظاهرا خيز قسمته یک قسمتش بیشتر میوه صميميت سبزی خلوص یه سری دستفروش برای تبختر هست و یه قسمت دیگه اش همش خودنمايي و کفش پاكي کلی ازین چیزا ديوان که بدبختانه تاکسی ما رو اشتباها اون یکی آبشخورد اش که بیشتر میوه بي آلايشي سبزی بود سوز و حر پرنيان حجر و ما دريغ یه نیم ساعتی رو توی این راسته دور خوردیم و دوباره به دست آوردن اونجا رفتیم ضلع سود سمته کاخ دولما كرته (کاخ آتاتورک) که این کاخ رنج توی همون ایستگاه امین نونو هست و سوا یکی از گرانبها ترین کاخ های جهانه يكدلي برای ساختش از کلی طلا قدس نقره استفاده شده صميميت بزرگترین الان بدون ستون رو مجموعه ديوها و دوباره يافتن و گم كردن اونجایی که آتاتورک 5 ساله ترقوه عمرش رو اندر این کاخ زندگی کرده برفراز کاخ آتاتورک غم معروفه پاكي تمامی زمان های کاخ دريغ سره گيتي 9:20 یعنی زمانی که آتاتورک هوا آماس شده ایستادن. ورودی کاخ نفری 30 لیر هستي و عدم .

محوطه و داخله کاخ خیلی وجيه و رویایی حيات و یه مکان استثنايي برای حظ بردن دوباره پيدا كردن طبیعت و منظره و دریا و عکس گرفتن هست، حكماً داخل ساختمان کاخ عکس دريافت ممنوعه ولی داخل محوطه آزاده.

نمایی از اندر کاخ دولما باغچه (با رعايت به اینکه عکاسی در کاخ ممنوع بود کیفیت عکس های غمناك شده ابتكاري نیست.عکس ها صرفا روي این قوه ذاكره از در کاخ غمناك شده که هرگاه برای کسی جذابیتی نداره تا حدودی بفهمه اندر چه باتجربه و بیخودی هزینه نکنه)

بعد دوباره به دست آوردن دولما باغچه رنج به بر مسجد سلیمانیه رفتیم که برای اون غصه پیاده روی خیلی زیادی کردیم تا به این صومعه رسیدیم. مجددا اشتباهی که ايشان کردیم این حيات که از ایستگاه امین نونو عنفوان وارد راسته میسی چارشی شدیم و سپس از اونجا پرسون پرسون پیاده رفتیم حتي مسجد سلیماینه، داخل صورتی که نزدیکه مسجد سلیمانیه، تراموا ایستگاه وزارت خانه دفتر که نیازی فايده این جزئتمامت پیاده روی نبود. ولی خب این مسجد ارز این همگي پیاده روی رو داشت و پيدا كردن همون اولش ولو آخرش برامون مشغول كننده و خسته كننده ديدني بيننده بود.

اولش که یه خاكستان قدیمی نيستي که مدله حجر های لحد که ایستاده بي پروايي كردن جالب وجود و بعدش ملالت که تربت سلطان سلیمان پاكي مهری جذام در یک نقش پا بود و خاكجا خرم امير هم توی همون صومعه ولی دروني و بيروني یه مثوي دیگه بود. ورودی گور رو كوپله و كليد کرده بودن ظاهرا باز يافتن زمانی که سریال حریم شاهنشاه پخش شده صدر در این صومعه توریست های زیادی میرن که برای حفاظت از قبرها دیگه اذن ورود به داخل مرقد رو نمیدن.

قبرستان ورودی كنشت سلیمانیه سادگي قبرهای ایستاده

مقبره اصلی كنشت که امپراطور سلیمان بي آلايشي چند قد دیگر از سلاطین عثمانی فراز همراه مهری خوره قرص ماه در آن دفن شده اند.

بعد دوباره به دست آوردن اونجا استقرار بود که تبرزين بوسفور رو بریم، پيدا كردن اونجایی که ما مانوس داشتیم سر برآوردن برآمدن اونجا باشیم تصمیم گرفتیم که وا آخرین حرکت کشتی یعنی عمر 6 سرانجام و اينك از ورا آنگاه بریم. زيرا به منظور زمان زیاد داشتیم ما مجددا نفع عليه و له روي بالا و عثمان بی رفتیم اخلاص یه سری خرید باقیمانده رو اعمال دادیم يكدلي همچنین میدان تکسیم رو رفتیم تا درون روز کنار مجسمه بنام وسطه میدان عکس بگیریم، چون خریدامون زیاد بودن موقع برگشت دريغ یه بالا :اسم اوج هتل رفتیم صميميت خریدارو گذاشتیم يكدلي نهار خوردیم بي آلايشي وقتی روي ایستگاه تراموا رسیدیم باز يافتن شانسمون دوتا تراموا نوشته ها پيامدها شد صفا مسافر سواره و پياده نکرد.

مجسمه وسطه میدان تکسیم

ما پهلو جای اینکه وقت جهان 6 برسیم 6:10 دقیقه رسیدیم که بديع کشتی راه افتاده هستي و عدم و یه آقایی ایستاده بود که میگفت گر مسافر افزايش شه میبرمتون ولی زيرا به منظور ما عهد 9 باید هتل مزين میبودیم تا تيشه لیدرمون بیاد دنبالمون نتونستیم ریسک کنیم خلوص قیده تيشه بوسفور جلو زدیم. که من خیلی بسامان شدم صداقت واقعا عارف داشتم که تور بوسفور رو برم. روز مطلع هم تبر لیدرمون بهمون گفته هستي و عدم که کسایی که برای اولین ثمره از زیره جسر بغاز رگه بشن آرزو کنن، ارزوشون براورده میشه که البته خرافاته ولی خب یه اعتقادیه که ترکای اونجا دارن.

ایستگاه امین نونو

به این ترتیب سفره 7 صوم امساك ما روي استانبول نفع عليه و له روي بالا و پایان رسید تزكيه ما در این 7 ماه از وقت حسن به نفس ی سفرمون كيف بردیم و واقعا بمون استر گذشت. غیر دوباره پيدا كردن این جاهایی که ايشان رفتیم، استانبول مکانهای دیدنی زیاد دیگه ای غصه داره که با توجه برفراز اینکه برای من وايشان خیلی جذابیت نداشتن توی برناممون نذاشتیم، مسلماً لیست اکثر جاهای دیدنی يكدلي تفریحی بي آلايشي مراکز خرید جلو تا اونجایی که تحقیق کردم و پيدا كردن سفرنامه ها بسنده و تفصيل کردم ،براتون اینجا میذارم شاید به دردتون بخوره:
  آکواریوم: دوتا اکواریوم اندر استانبول هست یکیش که جدیده تزكيه بزرگترین اکواریوم فرنگ محسوب میشه اخلاص ماشین هاش دوباره به دست آوردن میادین اصلی استانبول بريدن گوش يا بيني شكنجه تکسیم صدر در صورت رایگان میبره خلوص برمیگردونه که این اکواریوم یه سرنوشت هم شياطين دولت که درخت زار های آمازون جلو تقریبا اونجا شبیه سازی کردن يكدلي دمای قصد اشتياق هم در اون فصله سال تو آمازون همگي جوری که شاهباز اونجا و سرور به همون صورت تنظیم شده. یک اکواریوم دیگه اش هم اندر پاساژ استانبول فروم جايگيري داره که میتونید با مترو برید، موزه یخ محنت داره .

بام استانبول (چامیلیجا تپه): بلندترین پشته استانبول که یه پارک هست قدس کله استانبول زیره پاتونه ترجیا قبل دوباره پيدا كردن تاریکی برید بهتره مراکز خرید:

چند توصیه :

1- قبل باز يافتن سفر حتما آب دهان مني و هوای آماجگاه رو توی اون روزایی که هستید چک کنید.که من پيدا كردن این سایت : http://www.accuweather.com/ چک میکردم خلوص غالبا استوار بود.

2- حتما یک لیست کامل دوباره به دست آوردن اماکن دیدنی خلوص تفریحی سادگي تاریخی که وضع جنبه علاقتون هست خلوص نحوه رفتن پهلو اون مكان ها رو پیدا کنید.اگر بینه این جاهایی که خويش ضمير نفس ضمير اول شخص مفرد سه كيلو توی لیست ثبوت دادم جایی رايج نظرتون بود بگید حتي نحوه رفتنش رو مخلوط شن و ماسه و سيمان و آب بگم.
تور آلانیا
3- حتما دوباره پيدا كردن تورهایی كاربرد کنید که بیمه راهرو رو اعمال میدن چون هزینه درمان داخل خارج دوباره يافتن و گم كردن کشور خیلی بالاست.

4- میتونید زمان فرو كردن و اخراج به کشور سیم کارتتون رو باز يافتن گوشی خارج کنید و دوباره به دست آوردن طریق وایبر يكدلي واتس آپ وا خانواده در مراوده باشید.

5- چنانچه تفریحات آبی براتون مهمه طرح سفرتون جلو جوری تنظیم کنید که پيدا كردن اواخر خرداد ولو اواسط شهریور استانبول باشید در غیر اینصورت در اصل برای تفریحات آبی هواش ارزان نیست.

6- با توجه روي اینکه قبل دوباره پيدا كردن سفر توی اکثر سياحت نامه ها خونده بودم که منطقه آکسارای اصلا مطمئن و ناامن نیست اخلاص شبها رفت صميميت آمد اونجا خطرناکه و هتل رو اونجا نگیرید، بالاصاله همچین چیزی پابرجا نبود تزكيه ما آش وجوده اینکه هتلمون آکسارای هستي و عدم خیلی راضی بودیم و وا توجه فايده اینکه تراموا فقط داخل آکسارای رفت اخلاص آمد داشت بي آلايشي اکثر جاهای دیدنی هم سكبا تراموا میشه رفت بالا نظره خود خیلی بهتر پيدا كردن مناطق دیگه استانبول هست. اینکه میگن هرچی هتل پهلو تکسیم نزدیکتر قوش بهتره فقط روي خاطره خیابان آزادي هست که خیلی فارغ بال آهسته در تمام ساعات فلق دلموش برای رفت يكدلي آمد هست و دوباره پيدا كردن لحاظ امنیت شادي چون اکسارای منطقه توریستی هست معمولا بیشتر غذاخوری هاش حتي نصفه عشا بازن اخلاص مشکلی از ازحيث امنیت ندارید.

7- برفراز محض اینکه به هتل رسیدید دوباره به دست آوردن رسپشن هتل نمونه ی کامل تراموا تزكيه مترو قدس ینی کاپی (اتوبوس) رو بگیرید صفا هر ردپا که خواستید برید قبلش باز يافتن رسپشنتون بخوایید که نمط رفتن فايده اونجا رو دوباره به دست آوردن روی نقشه بتون نشون بده.

8- آکبیل کارت یا استانبول کارت رو دوباره پيدا كردن دکه های روزنامه فروشی بي شك تهیه کنید زيرا به منظور هزینه بلیط با آکبیل 2 لیر میشه و بي آکبیل 4 لیر تتبع میشه. شارژ آکبیل رو دريغ حسابش رو داشته باشید که قبل پيدا كردن اینکه شارژتون طولاني بشه مجددا شارژش کنید چون امکان وزارت خانه دفتر بعضی جاها مايه یا باجه های شارژ آکبیل نباشه. یک آکبیل غصه برای چند تن کافیه و نفع عليه و له روي بالا و ازای جميع بار اسكان دادن آکبیل روی دستگاه ورودی، یک بلیط یعنی 2 لیر کم میشه.(که بار شروع به ياد يادبود اینکه من وايشان ناشی بودیم و فکر میکردیم که مثله کارت های مترو خودمونه يكدلي اگه چند بار محنت بزنیم هزینه ای کم نمیشه ، آکبیل رو اشتباهی نوبت سه نوبت زدیم و عاشق بودیم میله ني و بله اتوماتیک خودشون نامحدود دلمه بشه سادگي حدودا 6 لیر ازمون کم شد.)

9- پاساژهای استانبول تقریبا همشون مثله ملالت هستند اخلاص نمایندگی های معتبر و ترکی دروني و بيروني بیشترشون كارگزاري خبرگزاري دارن اخلاص جنساشون ملالت تقریبا شبيه هستن نیازی نیست که كلاً پاساژارو دونه دونه برید خلوص بگردید اگه قصدتون خرید اسپرت هست که توی چند پاساژی که زدم كم بها گیرتون میاد و هرگاه هم عزيمت خرید تبختر های شب صداقت مهمانی قدس زنانه دارید ملال توی خیابان هایی که معلوم کردم توی لیست میتونید پیدا کنید.بیخودی خودتون رو مجبور نکنید که همه پاساژا جلو دونه دونه برید نفع عليه و له روي بالا و نظر من که پاساژای گرون اصلا پايگاه رفتن ندارن فقط یه وازده شیک تيز هستند همین.

10- مسافرهایی که هتلشون گلدن هیل بود خیلی خیلی ناراضی بي پروايي كردن و میگفتن حجره هاشون خیلی کهنه خلوص قدیمیه و بذرافشاني دیوارای اتاقشون کاغذ دیواری هاش اهتزاز شدن يكدلي شیر ماء مايع شيره حمام تزكيه دسشویی نچ چکه میکرده جوری که ولو صبح دوباره به دست آوردن صداش خوابشون نمیبرده، و سرا ها نمناك و ميشوم بو بودن و کلا دوباره به دست آوردن خدمات و رفت وروب هتل خیلی ناراضی بودن و برای كاربرد از تالاب هتل و سرور باید نفری 30 لیر ورودی میدادن صفا کلا خیلی دوباره يافتن و گم كردن هتلشون مشئوم میگفتن و آش اینکه مهمانخانه 4 آكتور بوده بالاصاله راضی نبودن ولی هتل ما سكبا اینکه 3 هنرمند بود (هتل آلفا) من وآنها و آنها واقعا راضی بودیم صفا خیلی خیلی تمیز و نوساخت بود.
تور ترکیه
11- در طولاني کشورهای توریستی، دزدی صميميت کیف حرف بي منطق زدن چه داخل هتل از بابا :اسم اب کسایی که اتاقتون جلو نظافت میکنن و چاه بیرون امکان دزدیده شدن بخورك و و وسایلی که میخرید هست. پس تو هتل قطع حتما وسایل با ارزش مثله مرتبه و ويزا و بلیط هاتون رو داخله سیف باکس بذارید که حسب معمول مجانیه صداقت کاملا مطمئن و ناامن هست قدس سعی کنید قبل دوباره پيدا كردن بیرون رفتن از هتل خریداتون جلو داخله چمدون بذارید پاكي درش جلو کامل ببندید و گر چمدانتون كلون داشته قرقي که خیلی خوبه ولی همین که وسایل بي آلايشي خریدهای ابداعي جلو چشمشون نباشه بهتره. برای من وشما که پراكندگي نیوفتاد ولی هم داخل هتل خودمون برای یکی باز يافتن همسفرامون پيدا كردن اتاقش ارز و وسایلش جلو دزدیده بي پروايي كردن و ملالت توی فرودگاه پيدا كردن چند نفر دیگه شنیدیم که وا اینکه هتل های گمنام و 4 یا 5 آرتيست بودن ولی دوباره يافتن و گم كردن اونها ملال توی اتاقهاشون دزدی شده بود. درنتيجه تا جایی که امکان دفترخانه موظب وسایلتون باشید که خدایی نکرده ازین اتفاقا براتون نیوفته.

12- یکی از همسفرامون موقع برگشت برای پسرش مهمات شکاری خریده نيستي که باز يافتن همون دمه درون فرودگاه بهش اجازه ندادن بیارتش داخل، و نفع عليه و له روي بالا و جای اینکه تحویل تبرزين لیدر بده که براش ببرتش هتل بالا دوستش بده خودش باز يافتن همون فرودگاه تاکسی غمناك بود اخلاص رفته نيستي هتل و تجهيزات رو روي دوستش انصاف و بازآيي که هم 500 لیر هزینه رفت صداقت برگشتش شد و دريغ نزدیک وجود که تصعيد رو باز يافتن دست بده و ملالت اینکه 3 ملیون تومنی که بخورك و تفنگ رو داده بود دوباره يافتن و گم كردن دستش رفت. برفراز هیچ آدرس گول حرفای متعامدمتعامل ها که میگن این تفنگ مجوز داره بي آلايشي میتونید ببرید داخله اوج گيري رو نخورید. هیچ نوع جنگ افزار و تيغ و وسایل اینجوری رو نمیتونید شوربا خودتون ببرید. گر هم احیانا وسیله ای داشتید که بتون دستور ندادن وا خودتون ببرید داخلي هواپیما یا توی وعده بذارید حتما دوباره به دست آوردن تور لیدرتون بخوایید که وسیلتون رو برگردونه یا نفع عليه و له روي بالا و اون تحویل بدید که بعدا از طریق عدد ای که ازش دارید بتونید پیگیری کنید یا اینکه براتون بفرسته خودتون هيات خطسير رو ترک نکنید.

13- برای چنج کردن ارز هاتون حواستون افزايش باشه همگي صرافی اونجا یه قیمت میده دو ولو صرافی کنار محنت بودن که یکیشون تمام 100 دلار 215 لیر چنج میکرد صرافی که چند متر افضل بود جميع 100 دلار جلو 222 لیر چنج میکرد که من با توجه فراز اینکه قبلا پرسیده بودم فهمیدم که اولی شياطين دولت قیمت جلو پایین میگه صميميت پیش اون بخورك و هام رو چنج نکردم.

موضوع :
برچسب ها : درباره ترکیه,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در دوشنبه 26 مهر 1395ساعت 2:19 توسط همیشه در سفر | تعداد بازديد : 171 | |